A vállalatirányítás akadálypályája

posted in: Blog | 0

Céget alapítani, majd sikerre vinni azt, sosem volt egyszerű. Azonban a mai krízishelyzet okozta bizonytalanságban számtalan eddig nem tapasztalt nehézséggel is szembe kell nézniük a vállalkozásoknak. A vírus alakította helyzet, egyensúlyi állapotukból kizökkentve a vállalatokat, pénzügyi és operációs zavart is keltett, hatása szinte kivétel nélkül minden iparágban érzékelhető.

A sokrétű problémakör egy szelete például a dinamikusan változó fogyasztói igények – gondoljunk csak a hirtelen hiánycikké váló kézfertőtlenítőkre, maszkokra, vagy a házhozszállítás felértékelődésére -, a home office viszontagságainak leküzdése, de a költséghatékonyság és termelékenység általános kérdésköre mellett a likviditási mutatók kozmetikázása is fókuszba került, hogy a ma már oly törékenynek mutatkozó beszerzési láncot ne is említsük.

Munkahelyi stressz

A home office által generált kihívásokat górcső alá véve hamar megmutatkozik, hogy nem csupán technológia akadályokat kellett minél rövidebb idő alatt orvosolnia egy vállalatnak, hiszen az így otthoni munkára kényszerült dolgozónak nem kis feszültséget okoz a munka és magánélet határának elmosódása, ami sajnos a hatékonyságra is rányomja bélyegét. Ráadásul, ha ezt későn veszi észre a vezetőség, lehet az eddig oly szorgos dolgozó már rég elindult a lejtőn, egyenesen a kiégés felé. Ez azért is lehet veszélyes, mert a kiégést nem olyan egyszerű kezelni, mint a fáradtságot, sőt, igazából a megelőzés lehet az egyetlen megoldás. A rugalmasság a vezetők részéről még soha nem játszott ekkora szerepet a munkavállalók mentális egészségének, ezáltal a termelékenységnek megőrzése érdekében.

Az így felhalmozódott feszültség kezelését érdemes rögtön napirendre tűzni. Ebben nagy segítség lehet egy coach bevonása, aki az egyén szintén azonosítja a felmerülő problémákat, de akár mediáció során a munkahelyi konfliktusok kezelése is nagyban megnövelheti a munkamorált, tekintve, hogy a hatékony kommunikáció minden cég alappillére.